• Akce
  • Bazar
  • Technika
  • Klub
  • O všem
  • Diskuse k článkům
  • Diskuse k článkům → Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík nad 7

    Přidat příspěvek | Zpět na seznam témat

    Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík nad 7

    Vložil: „System“ (registrovaný)Datum: 8. 4. 2013, 19:02:34Jak je známo, pravidla, které jsme považovali několik let nebo desetiletí za přirozené, se v poslední době nestávají přirozenými a to se týká i oblasti řidičského oprávnění. Novinkou roku 2013 je možnost řídit s "Béčkem" autopřepravníky nad 750kg - tzv. hengry.

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 7. 10. 2014, 16:50:19Upraveno: 7. 10. 2014, 17:20:14

    Dobrý den Romane,

    jak jsem již uvedl v článku, doopravdy znalost autoškol v ČR je alarmující až katastrofální, to s Vámi souhlasím.
    Ale zpátky k Vašemu dotazu.

    Hned na úvod se zeptám, zda jste majitelem jen skupiny B nebo i skupiny C? Protože to je totiž ve Vašem dotazu klíčové! Ale pro lepší vysvětlení napíši obě varianty.

    1. Máte jen skupinu B
    Standardní "Béčko" Vás opravňuje řídít vozidlo nebo soupravu do celkové hmotnosti 3500kg (3,5 tuny). 
    Pokud uděláte z Vaší uváděné plně naložené dodávky a plně naloženého přívěsného vozíku soupravu, jste jak píšete na 4050kg. Což vadí, ale i nevadí, rozhodující je okamžitá hmotnost. Jednoduše řečeno, pokud budete mít dodávku plně naloženou jak píši a vozík také, jste doopravdy na 4050kg a měl byste mít B96.

    POZOR!
    Pokud bych vzal v úvahu, že Vaše dodávka nebude plně naložena, tzn. nebude mít okamžitou hmotnost 3300kg, ale třeba jen 2700Kg + naložíte plný vozík, který bude mít 748kg, tak je Vaše okamžitá hmotnost jen 2700kg+748kg = 3448kg a to už na silnici můžete jen s Béčkem!

    Laicky řečeno, s plně naloženou dodávku a vozíkem jet nesmíte, pokud nebudete mít plně naloženou dodávku, tak jet můžete. 

    2. Máte skupinu C 
    Pokud máte skupinu C (nebo aspoň C1), tak Vás tato skupina opravňuje řídít vozidla nebo soupravu nad 3500kg a tím pádem jste s úváděnou soupravou naprosto z obliga a nemusíte nic řešit.
     

    Ještě přidám malý dodatek: My máme například v Neměcku spoustu váh na všechny typy vozidel a tyto váhy jsou právě určené pro kontrolu okamžité hmotnosti. V ČR do dnešního dne spousta autoškol a dokonce i někteří policisté nepochopili, že jedna věc je mít uvedená kila v technickém průkaze a druhá jsou okamžitá kila přímo ve spojené soupravě a proto jsou váhy.
    Mě stavěl v ČR policista a nelíbilo se mu moje "B" a hengr za autem. Tak jsem mu řekl, ať mě převáží, když mě nevěří, sklapl a já bezproblémů a pokuty jel vesele dál.

    Proto, jak píši, důležitá je okamžitá hmotnost!

    Upravil: „Zhalud“ 7. 10. 2014, 05:20:14Upravil: „Zhalud“ 7. 10. 2014, 05:18:54Upravil: „Zhalud“ 7. 10. 2014, 04:57:20Upravil: „Zhalud“ 7. 10. 2014, 04:55:28Upravil: „Zhalud“ 7. 10. 2014, 04:51:21
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Roman (Neregistrovaný)Datum: 7. 10. 2014, 16:23:44Dobry den, chtel bych se zeptat na drobnou nejasnost, kterou jste se vysvetloval s rozsirujicim ridicakem B96. Mam dodavku do 3,5. Celkova maximalni hmotnost uvadena v technicaku od auta je 3,3 tuny. Na tomto aute je namontovane tazne zarizeni s max. do 2000 kg. Na tomto taznem zarizeni taham nebrzdeny privesny vozik nepresahujici dle TP 748 kg. Jsem v celkovem souctu hmotnosti 3300+750 kg = 4050 kg. Otazka zni... Staci mi dosavadni ridicak sk. B ktery mam uz 10 let nebo si musim dodelavat znovu B96? Volal jsem do autoskol, malo ktera rozsirujici B96 dela a jejich nazory vyse uvedeny priklad se uplne rozchazi. Dekuji za info. S pozdravem Roman

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 4. 5. 2014, 17:38:44

    Honzo,

    na tomto webu se neřeší, co platilo vždycky (myšleno historicky), tady se řeší, co platí aktuálně a to je to, že se bere celková váha autopřepravníku pouze pro výpočet celkové hmotnosti soupravy, nikoliv, že "koule" určuje, co můžu nebo nemůžu připojit. Hlavně si neplést pojmy.



    Zde je pro Vás, aby jste to pochopil co se jak počítá, článek, který problematiku dle evropských pravidel vysvětluje: www.italpower.cz/cs/clanky/autoporadna/jizdni-soupravy-a-jejich-kombinace-pro-skupinu-b-s-b96-a-be  

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Honza (Neregistrovaný)Datum: 3. 5. 2014, 12:35:07Vždy platilo že můžeš za autem táhnout vlek podle toho co máš v papírech od auta. Pokud tam máš napsáno na kouli nosnost vleku například 1500 kg, tak tím je to daný. Nosnost vleku se vždy bere ta celková a je úplně jedno jestli je nebo není naložen.

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Mara49 (registrovaný)Datum: 11. 4. 2013, 19:31:05a oni neberou kolik mas na voziku ale kolik je jeho maximalni povolena hmotnost
    a dneska mas voziky od 1400 vys co ma manas ten ma max 1600 si myslim a 400 pohotovostni

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Mara49 (registrovaný)Datum: 11. 4. 2013, 19:27:22tak s tou cromou moje mela na taznym 1990 pri prevodu na novy TP upraveno tabulkou na 1700
    a jinak typovy listek je na 1700

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 10. 4. 2013, 08:03:53hh sem se po ranu zasmal...pokud mas vozik otypovanej na 2000kg tak sou to ty velky stary kurvy vetsinou mas secky hengry otypovany na 1800kg...a uprimne si nedovedu prislusniky predstavit jak skacou po hengru a hledaj VINko :D si asi upadl pokud mas nejaky problemy s hlavou tak klidne napis ja ti dokazu pomoct :) jinak vaha me alfy (realna/papirova) je jinde cca o 400kg :D takze no problemo s vahou :D

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 23:33:32jo a ješte když jsi pujčiš vozik z pujčovny tak 90%vozuku je na celkovou hmotnost 2000kg taže stejnak to smejkat nemužeš ani za cromou ani za kdovy čim kdyš nemaš E takře stejnak tak či tak mužeš tahat max uno fačko a punto a tim to asi konči ano hgt od shragiho tahat nemužeš

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 23:25:03tak se te snad zepta co tam je za motor
    a kdyš řikaš 200kg rozdil tak vždy nahlaš tu lehči variantu ale mužeš si tak počkat na celniky s vahou a maš to 100% bud se vlezeš nebo papiry do čistirny

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 23:21:40Upraveno: 9. 4. 2013, 23:23:35

    A pokud nemám VIN a vybroušenej typ motoru?
    Ono totiž například mezi výbavama a motory 1,4 ... 1,6, 1,8 a turbomotory jsou rozdílny originální váhy (klidně o 200kg), jak toto pozná?
    Zatknout mě?
    Nikdy jsem neviděl, že by v ČR lítal policajt z dopravky na hengru s baterkou

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 11:23:35
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 23:15:04zavola na dispešink a podle vin kdyš nemaš vin tak podle obsahu typu mu to zjisti to maš to same jak si ověřujou spz je to hnedka

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 23:09:27Upraveno: 9. 4. 2013, 23:11:55

    Když tomu tak rozumíš, tak mě řekni následující....

    když budu mít naloženou například odhlášenou Alfu starší, která už nemá SPZ (a žádný doklady), tak mě řekni, podle čeho typne na silnici při kontrole policajt, kolik to má kg v originále podle techničáku?
    Si zapne internet?

     

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 11:11:55
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 23:05:40hele zhalud oni kdys nemaji vahu tak jedou podle tabulek je nezajima že tam nemaš vzadu sedačky nebo vykuchane auto o 200kg

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 23:04:35Upraveno: 9. 4. 2013, 23:10:33

    A abych to završil, že je technicky přípustná hmotnost na Fiat Croma 1500kg neznamená, že si za to nemůžu zaháknout otypovanej hengr s 1400kg celkové hmostnosti.

    Tím pádem 2050kg (celková Cromy) + otypovanej vozík 1400kg a s 3450kg - ANO :-D
    Takže nám taky nepiš, že když má auto 1500kg na kule psaný, že je to podstatný .. podstatný je, co zahákneš, jinak by ty údaje v TP od vozíku ani nemusely být :-)
     

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 11:10:33
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 23:00:51

    Dívej, prvně tvrdiš, že nic táhnou nemůžem, pak najedou zase můžem .. ja myslím, že si udělal každej obrázek v tomto tématu.

    Souhlasím s Cucalem, vrať se zpátky na předešlý fórum a tam pokračuj v komentování a hazením známýma, jak ses znalej.



    Jo Bravo mám, jo netáhne to moc, ale má to na kule 1300kg a tahání vykuchaný Alfy 145 , Una nebo Punta nám to stačí :-)

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:44:42zhalud a jestli vim maš bravo 1,4Tjet a to auto asi moc nepotahne
    musel jse mpromin si rejpnout

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:38:21Největší technicky přípustná hmotnost 2050 kg
    Největší technicky přípustná hmotnost přívěsu 1500 kg
    sešti tyto hodnoty a vejdeš se do 3500kg...?NE :_D

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:37:03agent je agent kdybych mel jeste cas a naladu tak by nam to tak za hodku cely odvykladal.Agente pokud teda nemame pravdu ja s zhaludem a X internetovych stranek tak ti doporucim napsat otevreny dopis na ministerstvo vnitra at si to prepisou :) jinak souhlas s zhaludem co napsal...howgl jdu spat...

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 22:35:09Upraveno: 9. 4. 2013, 22:35:36

    Pro pana Agent007:

    Technické data Fiat Croma 1.9
    www.celysvet.cz/auto-fiat-croma-1-9.php

    přečti odkaz důkladně a uřizni si hlavu
     

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 10:35:37
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:32:09zhalud neser croma ma tažne na 1400kg dam ruku do ohne i s hlavou a všim co mam protože hmotnosat voziku nesmi přesahnout pohotovostni hmotnost auta což u cromy je 1440kg bavim se typ 2,5td 85kw

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:30:08vždycky se bera te nejveši hmotnost co maš napsanou v TP kdyš si ho otočiš mely by ta mbyt 3 vahy tak tu nejvetš ta je maximalni a s tou se počita pa kcelkova vaha vs vozik

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 22:28:58Upraveno: 9. 4. 2013, 23:06:24

    Pozor, tak uz mám Agent007 otocil a najednou tahat uz voziky nad 750kg už můžem :-)

    Jinak trošku hodnot:

    Fiat Croma:
    pohotovostní: 1605kg
    tažné: 1500kg

    pohotovostní hmotnost autopřepravníku 300kg - tzn. že můžu naprosto bezproblému naložit auto do 1200kg - Fiat Uno, Punto, Alfa 145 apod.

    celková hmotnost při plném zatížení autopřepravníku 3105kg (1605 tažné auto + 1500 hengr)

    pokud přiberu ještě 3 lidi do auta = 240kg (3x80kg/spolujezdec) = 3105 + 240 = 3345kg a pořád jsem v toleranci.

    A i kdybych bral technicky přípustnou hmotnost, která je u Fiatu Croma 2050 kg a zaháknul hengr s 1450kg, tak při naložení (celkové hmotnosti 1450kg) jsem přesně na 3500kg
     

    co je na tom ještě k nepochopení?

    když se tady oháníš Rakouskem, tak zrovna tam se počíta skutečná hmotnost, kterou ti naváží na váze, tzn. reálná, nikoliv maximální, co je povolená...

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 11:06:24Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 10:39:05Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 10:34:03
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:26:03covece nechapu kde beres ty cifry ale asi te v tom necham bo vyhlaska povida: maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla...nevim proc tam jeste scitas uzitecnou hmotnost :D

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:20:08např multivan važi 1873kg +užitečna hmotnost 727kg rovnase 2600kg
    3500kg maš max -2600kg auto rovnase 900kg z toho maš 400kg až 550kg vozik takže mužeš max tahnout na skupinu B auto o vaze cca 500kg při hmotnosti voziku 400kg ale kdyš te zastavi oni berou max vahu vozidla ne provozni taže by ti to nevyšlo viiš

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:13:56covece nejak nevidim duvod proc bych nemohl tahnout alfu na hengru...muzes mi to nejak osvetlit?

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 22:11:18ale stejna kkdyš nemaš e tak mužeš tahat tak akorat uno nic jineho
    a ty cucmale ty ani tu alfu nemužeš tahat je moc težka a na transportera potřebuješ Ečko

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 22:01:50

    Opraveno :)

    Jasně že to platí, potvrdilo se mi to z více zdrojů

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 21:58:40zalude sprav to :D :D

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 21:56:48Upraveno: 9. 4. 2013, 21:59:27

    ridicske-prukazy.info/ridicske-opravneni-skupin-B-F-rizeni-jizdnich-souprav.html sem trosku hledal tak je toho na netu dost a pochybuju ze by bylo vsechno spatne napsany...!?

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 09:59:27Upravil: „cucal“ 9. 4. 2013, 09:58:08Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 09:57:55

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 21:54:54

    Mě je úplně jedno, co mají v Rakousku, toto téma je o tom, co platí v ČR.

    Ale víš co, když je nějakej otec majitele autoškoly víc znalej než pan

    Ing. Vladimír Vošický, Ph.D. ředitel Odboru dopravně správního z ministerstva dopravy, který za toto zodpovída, tak si to mysli, ja nemám rád tyto zakomplexovany lidi, co si myslí, že mají někde někoho známyho a sežrali moudro světa ..



    jezdi si čím chceš, my budeme taky a tím to tady uzavíram

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 21:46:06zhalude kdyby jsi vedel tak mlčiš nebo se směješ.
    takže od noveho roku to tak prostšě je že nesmiš řidit vozik s vyši hmotnosti jak 750kg. a a utoškola byla super od majitele otec děla na dopravce tak asi neco o tom vi.
    to maš to same ja kv rakousku tam musiš mit vest kolik maš mist v autě a ja kje nemaš tak platiš a neptajse tě na nic ale je v tom haček mužeš se odvolat protože nepodlehaš jejimi zakony jsi prostě Brnak :-D
    ale na miste se stebou nebavi tak samo naši dopravni policiste

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 20:49:46Upraveno: 9. 4. 2013, 20:59:47

    Agent007:

    1. nevím co čteš, ale směrnice EU je jasně nadřazená té české, tak tady nemluv o to, co platí nebo neplatí. Mám info přímo s odboru dopravy a jasně to platí - doporučím ti tam taky zavolat a neplést zde hlavu lidem.

    až budeš vědět, co jsou směrnice EU, co je čemu nadřazený, co znamená chybně napsanej zákon a co se v nich píše, tak si příspěvěk oprav.

    A za druhé, podle starých pravidel jsi směl s "B" tahat vozík max. 750kg ... nikoliv tvoje komentare, že jsi mohl tahat tolik, co mělo tažné auto.
    Doporučím prvně nastudovat rozdílnost skupiny "B", skupiny "E" a dále možnosti tažení přívěsných vozíků v nezávislosti na řidičském oprávnění - tzn. hmotnostni limity tažného vozu a přívěného vozíku.

    P.S: A tu autoškolu, kde jsi byl, bych zavřel, pro neznalosti a nesledování aktuální platné legislativy.

     

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 08:59:47Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 08:54:49
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: agent007 (Neregistrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 20:24:591.takže paneve od roku 2013 je v zakone psano že uý nesmiš tahnou přives ktery přesahuje vahu 750kg bez přislušneho prukazu B+E byl jsem v autoškole a asi 3mesice jmse to tam řešili a proste nemužeš tahat vic ja k750kg
    2. po starem to bylo tak že si nesmel přesahout pohotovostni hmotnost vozidla přivesem takže jestli auto ma 1200kg nesměl jsi tahat teši přives než 1200kg zaleži na vyrobci vozidla kolik udava na tažnym zadalši musel ti souviset vozik s max zatiženim tazneho takže auto ma tažne na 1200kg tak i vozik musel byt na 1200kg jinač pokutka a nesmiš to tahat dodavkou protože to je nakladni a automaticky te hodi s přivesem nad 3500kg a zhalude pochybuju kdyš budeš mit u sebe ten vytiskly papir a zastavite policajt že ti to sežere napaři ti pokutu a basta oni se moc neserou a gor dopravaci a za hranice nejezdi nebo te zavřou

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Mara49 (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 18:44:53tady je dalsi zprava o tom a trosku vypisek z te zpravy

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Mara49 (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 18:43:27www.adamek.cz/pick-u…

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 16:51:27diky ti uz mam vytisknuto :) a volal sem i strejcovi kterej je mestak a ten mi to potvrdil.

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 4. 2013, 16:12:51Upraveno: 9. 4. 2013, 16:13:42

    Čerpal jsem s dopisu, který se rozesílal PČR od Ministerstva dopravy - konkrétně odbor dopravně správní ....

    Všechny policejní jednotky to v ČR obdrželi a měli by se tím řídit, ale raději bych tento celý dokument vytiskl a vozil s sebou, přecejenom seš v ČR a co policajt, to jinej názor.

    zde máš odkaz:
    www.agados.cz/file/93_1_1/

    Upravil: „Zhalud“ 9. 4. 2013, 04:13:42
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Řidičské oprávnění skupiny B, přívěsný vozík n

    Vložil: cucal (registrovaný)Datum: 9. 4. 2013, 16:05:58Hmm takze mi chces rict ze s "Beckem" muu tahnout panvagl s alfinou jo?Kdyz me zastavi policajti a budou nadavat ze nemam Ecko tak jim prihraju toto a jak ti pumprdlici zjisti kolik vazi zavodni alfa? :D pojedeme nekam na vahu? Ale potesil si me zaludku :)
    Nový příspěvek
    Jméno: *
    email: *
    Předmět: *
       
    Text: *  
       
    Kontrolní kód: Kontrolní kód
    Opište kontrolní kód: *
       
    Upozorňujeme všechny účastníky diskuzí, že příspěvky obsahující vulgární výrazy, reklamu na konkurenci, či inzerci na prodej vlastních komponent budou smazány. Prosíme, pište příspěvky k tématu, aby byla diskuze přínosná ostatním. Spamování v diskuzi bude bodově penalizováno a příspěvky budou smazány.
       
    Stránky:12
     

    Copyright (C) 2011 italpower.cz, Všechna práva vyhrazena.

    webdesign web-systemy.net | webhosting 1hosting.cz | Publikační systém QuickWEB CMS | Mapa webu (sitemap) | Bazar Fiat | Tepelná čerpadla | Vložit inzerát ZDARMA