• Akce
  • Bazar
  • Technika
  • Klub
  • O všem
  • Diskuse k článkům
  • Diskuse k článkům → Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Přidat příspěvek | Zpět na seznam témat

    Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Miroslav (člen)Datum: 3. 4. 2012, 22:33:03E85, alias jízda na ethanol je dnes hitem číslo jedna v alternativních palivech. Je to doopravdy bezpečné palivo a je opravdickou náhražkou naturalu? I přesto, že nejsem žádný šílenec ekologického hnutí, velice mě toto palivo překvapilo ...

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 27. 11. 2014, 08:10:09

    Zdravím Patriku,

    použít se E85 samozřejmě dá i ve Vašem vozidle, akorát záleží (jak u každého alternativního paliva) na počtu km a návratnosti.



    Pracoval jsem teď s maďarskými jednotkami (v česku prodávané pod jménem ASTES) a tam jste někde na cca 5  - 8 tis.Kč za zástavbu jednotky. Ale pořád je ASTES jednotkou, která není detailně vymakaná (nesníma hodnoty z lambda sondy), pouze na základě čidla teploty přidává nebo ubírá obohacení. 





    Ve vašem případě velkoobjemového motoru bych šel raději do LPG, protože je zde sice vyšší úvodní investice (cca 25 - 30tis.Kč), ale pokud máte velkoobjemový motor, návratnost je zde o dost vyšší a rychlejší. 

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Patrik (Neregistrovaný)Datum: 27. 11. 2014, 00:45:29Zdravím,
    dotaz; Hyundai Coupe V6 2.7 rv 2005. je možno použít E85?
    V jakém poměru a jest nutnou něco upravovat?
    Nechci si nic odepsat, ale snížení nákladů a zvýšení výkonu se mi zdá zajímavé...
    Děkuji za info
    Patrik

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 15. 10. 2014, 14:13:23Upraveno: 15. 10. 2014, 14:35:29

    1. Zimní starty:
    E85 je ooznačením poměru 85% Ethanolu, 15%N95. V zimě se prodává, respektive (měla správně prodávat) směs tzv. E70 (pumpy to prodávají pořád pod E85), tzn. správná zimní směs E85 je vlastně E70 (70% Ethanolu, 30% N95).

     Z toho plyne, že se při prodeji se studenými zimními starty počítá. Ale jsme v CZ a někdy pumpy  šídí a prodávají i v zimě E85 (stejně jako v létě) a pak jsou problémy se starty, jak jsem zmínil. Proto v případě problému v zimě, já osobně dávám větší poměr ve prospěch benzínu. 

    Laicky řečeno, natankuju třeba 30Ethanolu a pak někdě na další benzince dotankuju pro jistotu třeba 10l N95. Tím pádem je Ethanol v zimě míň výhodnej, ale na druhé straně tímto krokem odstraníš problémy se startem. Ale jak ses sám ptal, tohle je případ pro extrémní teploty, třeba -20C apod.    
    A hlavně jak jsem psal, starý auto a jeho elektronika s mícháním E85 a N95 v různých poměrech nebude dělat problémy, pokud by jsi takový míchání naturalu a ethanolu dělal u novýho auta, tak to bude házet chyby na jednotce. Proto, jak jsem psal, nechápu, jak některej servis může říct takovou hovadinu, jako, že u starýho auta jsou nejistý výsledky ...
     

    2.  Technický průkaz a zapsání úpravy do TP

    Opět tě tahají za nos. Nemám v TP úpravu na E85 vůbec uvedenou a to už jsem s autem byl 2x na emisích. Vždycky nic neříkám, připojí hadici na výfuk a měří .... dokonce jsem byl na posledních emisích pochválenej, že mám na tak starý auto krásný emise. Tak jsem se v duchu smál :-D

    Ethanol má nižší emise, proto, když zadá v počítači hodnoty k danému autu na Natural 95, tak musí vždycky vyjít lepší hodnoty než na N95. Takže paradoxně tě dřív vyhodí za provoz na N95 než na Ethanol, proto není potřeba toto zapisovat, když budeš mít jednotku schovanou a nikoho nebudeš na STK dráždit. Já přídavnou jednotku nemám, mám to všechno na origo elektronice, takže jsem prošel naprosto bezproblému :-)
    Ale jestli chceš jistotu, můžeš si nechat zapsat, ať tady nebojkotuju systém práva, ale já to nedělal a nikdy mě z STK nevyhodili.

    3. Spotřeba

    Pokud je auto na E85 dobře naladěný, tak ten litr navýšení spotřeby je odpovídající. Mám ještě druhý Uno, to mám naladěný na závodní ježdění a tam je rozdíl cca 1,5litru, ale to proto, že tam mám větší úpravy a celkově je spotřeba jiná.

    Takže do 1,5litru rozdílu, když tomu budeš šlapat se musíš vejít při dobrým naladění naprosto bezproblému. Mám další dva kamarády, co jezdí na E85, jeden má Punto GT, druhej závodní Grande Punto a jsou spokojení oba. :-)

    Trocha matematiky: 
    6,5 x 36Kč =  234Kč
    7,5 x 26Kč =  195Kč

    Takže úspora cca 20%, s menším zvýšením než litr moc nepočítej, ten litr to cca bude.

     

     

    Upravil: „Zhalud“ 15. 10. 2014, 02:35:29Upravil: „Zhalud“ 15. 10. 2014, 02:23:29Upravil: „Zhalud“ 15. 10. 2014, 02:16:57Upravil: „Zhalud“ 15. 10. 2014, 02:15:23Upravil: „Zhalud“ 15. 10. 2014, 02:14:37
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Martin Horák (Neregistrovaný)Datum: 15. 10. 2014, 13:16:50Ha, chybka ve výpočtu, teď jsem zjistil, že jsem mistifikoval. Těch 5,5 bylo na 85, takže to bere 6,5/100. Nicméně jestli se to nezvedne o litr, vychází mi úspora 40 hal/km, což je dobré (při ceně N95 35,8 což kupuji a E85 25,9, což vidím na pumpě u práce).

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Martin Horák (Neregistrovaný)Datum: 15. 10. 2014, 12:59:10Asi se mi neuložil příspěvek z rána, ve kterém jsem chtěl poděkovat za cennou odpověď, takže tak tímto činím: děkuji.
    Ještě by mi zajímalo, je nějaký problém, když nebudu mít E85 zapsaný v TP, je s tím nějaký problém? Brzy budu muset na TP, tak abych nenarazil a ten druhý servis u nás, co dělá tyhle přestavby nabízí variantu s i bez zápisu, tu druhou za 4.500, první o 1000 dražší.
    Díky i za tu konkrétní spotřebu. Já jsem zrovna dnes počítal svoji a jsem příjemně překvapen, mé staré auto bere 5,5, čekal jsem víc (šlo o 9 jízd po 85 km mimo město, nicméně cca polovina dálnice). Pokud mě to v lihu nevem víc jak 6,5, budu spokojen.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Martin Horák (Neregistrovaný)Datum: 15. 10. 2014, 12:44:46Mám ještě jeden dotaz: Píšeš že při pár stupních pod nulou to startuje na 2x. A co když těch stupňů pod nulou bude víc? Předminulou zimu bylo týden -20 a já letos potřebuji jezdit skoro denně a nemohu neodjet když bude hodně mráz.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 15. 10. 2014, 12:23:59

    Vypočítal jsem ti pro zajímavost spotřebu mýho starýho civilního Una, který je ještě starší, než tvůj peugeot ...


    Mám spotřebu s E85 - 8litrů, s N95 jsem měl v rozmezí 7 - 7,5l

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 14. 10. 2014, 13:25:55Upraveno: 14. 10. 2014, 13:26:47

    Martine,

    pokud ti v servise řeknou, že auto je starý a neví, jak vzroste spotřeba, tak jsou naprostí amatéři a dal bych od takového servisu ruce pryč! Není ani jeden důvod, proč by měla ve starých autech vzrůst spotřeba tak rapidně, oproti novým autům - totální blbost.
    Ba naopak starší auta nemají 2 a více lambda sond jako nové, nevyskočí hned chyba motoru (žlutá kontrolka), když se něco lehce odlišuje.

    Přídavné jednotky jsou jedna věc, profesionální nastavení věc druhá. Pokud si koupiš univerzálku, která jenom prodlužuje dobu vstřiku, tak si moc nepomůžeš a tyhle jednotky jsou naprosto k ničemu. Jediným řešením je odborný znalec daného paliva, který ti upraví směs, předstih a bohatost na studených startech (klidně i v originální jednotce, pokud umí načíst eeprom), aby motor měl rozumný chod a nezničilo se těsnění pod hlavou na základě chudé směsi a chybného předstihu. Celkově startování v zimních měsících bude vždycky horší než na benzín a to proto, že E85 je palivo z jinou charakteristikou hoření (jak jsem psal v článku II.), ale nebude zase tak hrozné, prostě točíš déle a jak motor naskočí, tak už při správném naladění jede motor normálně. 

    Riziko, které je podle mě horší než všechno, co ti v servise řekli, je, že jízda hlavně v zimních měsících kratší než 10km je problém, protože se ti motor a výfuk pořádne neprohřeje a kondenzuje ti v něm vlhkost a vlhkost ve výfuku znamená krácená životnost.  

     

    Upravil: „Zhalud“ 14. 10. 2014, 01:26:47
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Martin Horák (Neregistrovaný)Datum: 14. 10. 2014, 12:37:56Mám Peugeot 306, výroba 2000. Uvažuji o E85, ale v jednom servisu mi řekli, že u takto starých aut není jistota, že spotřeba stoupne o tolik, že se to nevyplatí. Je míněno i po řádném nastavení a instalaci jednotky asi za 7000 (prý tato zaručuje, že nebudou problémy se startem v mrazu). Má někdo takovou zkušenost?

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 29. 10. 2013, 16:57:37Upraveno: 29. 10. 2013, 16:59:15

    Ahoj Přemku,
    poměr 2:1 ve prospěch benzínu je bezproblému, to je poměr, který dokáže lambda "ukorigovat".
    Byl bych rád, kdyby jsi své dojmy rozvinul pro ostatní (i pro mě), protože poměr 2:1 je docela nízký (bezpečný) poměr E85, proto mě to zaujalo vzhledem k lepšímu chování motoru.
    My sbíráme spíš údaje řidičů, než údaje chemických laboratoří, které spousty informací popírají (i když mám sposta řidičů stejné zkušenosti) ... :)
     

    Upravil: „Zhalud“ 29. 10. 2013, 04:59:15
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: přema (Neregistrovaný)Datum: 28. 10. 2013, 08:50:54Mám vůz Citroen C4 coupe, obsah 2000 ccm o výkonu 104 KW. Dávám tam e85 a benzín 98 oktanů v poměru cca 1 :2. Nemohu tomu nějak moc škodit? Auto jede mnohem lépe než na obyčejný benzín 95 oktanů a cena je taky dobrá. Spotřeba se dle palubního počítače nijak zvlášť nezměnila. Dík Přema

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 9. 3. 2013, 10:31:23

    Aho j Toreto,

    pokud budeš jezdit na poměr 2:1 (20 litrů N95 : 10litrů E85), tak v tom nevidím vůbec problém. Auto má naddimenzovanou mapu, takže elektronika v tomto poměru vše srovná.

    Takže to klidně zkus, dle mého v tomto poměru není problém :-)

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Toreto (registrovaný)Datum: 7. 3. 2013, 10:49:49Jak jsem se zde dočetl v předešlém příspěvku od Ozzyho tak též vlastním Marejku 1,8 16 V ale rok výroby 1999. Tolik kilometrů ročně nenajezdím tak jsem přemýšlel o nějaké té úspoře peněž,když ceny N95 rostou vzhůru. Měl jsem na mysli přechod na E85 ale zde jsem se dočetl, že je tedy lepší tankovat v poměru 2/1 tedy příkladem 20l N95 a 10l E85. Nebo máte jinačí zkušenosti? Předem děkuji za odpověď.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 28. 2. 2013, 22:08:35Upraveno: 1. 3. 2013, 11:28:20

    stoichiometrcký poměr 9,765 je dán charakteristikou paliva. V případě čistého (ne u nás neprodávaného) ethanolu je stoichiometrický poměr 9:1 ... pro u nás prodávanou směs E85 (85% Ethanol:15% N95) je zmiňovaných 9,765, proto tomu nerozumím, kde to kdo spočítal pro tuto jednotku.

    Jediné, co mě napadá, že tato jednotka by mohla být konstuovaná pro jiný stát - více severně od ČR, kde se stabilně prodává E75  - (směs 75% ethanolu a 25% ethanolu) a tím by to dávalo smysl v poměru 10,5:1

    E75 je prodávána ve státech s nižší teplotou, protože vyšší poměr N95 znamená lepší startovatelnost v nižších teplotách.

    K tomu tebou zmíněnýmu poměru 1:1 je možné udělat test na stávajícím motoru (neznám rozsah elektroniky FSI motorů, protože dělám s E85 pouze na FIAT motorech), ale dodrž poučku ze článku a natankuj poměr například 10litrů N95 a 10litrů E85 do prázdné nádrže. Kdyby to začalo nějak blbnout (například se rozsvítila kontrolka motoru), tak aby jsi mohl dotankovat N95 a rozžedil E85 větším poměrem Naturalu.

     

    Upravil: „Zhalud“ 1. 3. 2013, 11:28:20
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: estez (Neregistrovaný)Datum: 28. 2. 2013, 11:50:56Diky za reakci. S tou konverzní krabickou pro FSi to není nijak ruzove. Sice je programovatelna (mozne ladit), nicmene dostal jsem zpravu z jineho fora, ze bych se ji mel radeji vyhnout. Tak nevim, dokud clovek nevyzkousi, nebo nebo nepotka nekoho, kdo ma jiz odskousene, tezko soudit. Nicmene na webu jsem se docetl, ze tento typ motoru pracuje v pomeru 10.5:1, takze to je o neco vyse nez je popsano v calnku. Uvazuji tedy, ze vyzkousim smisit 1:1 (E85 ku N95). Co si o tom myslite?

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 27. 2. 2013, 20:06:50

    Ahoj Estez,

    jelikož VW používají svá některá vozidla jako FFV, tak bych v konstrukci problém neviděl. Vždy je vícemeně rozdíl jen v elektronice, aby dorovnávala dobře bohatost.

    Osobně s jednotkou zkušenost nemám (třeba se někdo jiný vyjádří), ale pokud má být motor vždy kvalitně naladěn použítím krabičky, tak by daná krabička měla být programovatelná. Tzn. při montáži udělá technik, který montuje kontrolu stoichiometrickýho poměru a podívá se na komplet mapu, zda vše sedí ...


    Takové ty zázračné obyčejné krabičky jsou fixně nastaveny a ty bych pro dlouhou životnost nedoporučoval. ... 


    Pokud má tedy krabička "lepší parametry" než jen tlačítkem přepínat směs, tak to stojí za zvážení.

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Estez (Neregistrovaný)Datum: 26. 2. 2013, 10:36:03Ahoj všem, predem vam moc dekuji za diskuzi a hlavne clanek o E85 "zkusenosti, famy, rady", ktery je zde napsan. Konecne objektivni nahled na problematiku E85 a prakticke zkusenosti s provozem na biolih. S timto bych mel na vas prosbu: Ma nekdo z vas zkusenosti s E85 pro koncernove motory FSi (primy vstrik)? Nedavno se na internetu objevila jednotka pro konverzi prave na tento typ motoru. Nicmene zadne dalsi informace jsem nedohledal. Vim, ze prave tyto motory jsou docela "narocne" co se konstrukce resp. kvality paliva tyka, takze mam trochu obavy, co by mohlo pouzivani E85 do budoucna zpusobit. Budu velmi za veskere postrehy a rady z vasi strany.
    Díky.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 3. 1. 2013, 23:15:24Upraveno: 3. 1. 2013, 23:37:32

    Jiří Černý:
    1. Ethanol je "suché palivo", tzn. jeho odmašťovací síla je vyšší, to je pravda. Proto se dávají do nádrže přísady, které toto potlačí nebo v mém případě mám elektroniku nastavenou na již zmíněný poměr 2:1 ve prospěch E85 a čerpadlo mi normálně funguje již 2 roky.

    Stejně jako ostatní, kteří zde uvádí zkušenosti - viz. auto taxislužby, apod.

    2. Spotřeba se doopravdy při správném naladění mění podle typu auta, nejčastěji v řádu 1 - 2 litrů PHM /100km, protože se musí brát v úvahu efektivita motoru vs.dané palivo. Zde uváděná praxe s palivem není jen hledání v tabulkách a srovnávání stoichimoetrickýho poměru, ale již zmíněná efektivita, například jiné hoření E85.
     

    Ekonomický přínos E85:
    mé počáteční náklady = 1200Kč (4x vstřikovače z jiného ojetého vozu)

    36 Kč / N95 vs. 26 Kč / E85  = 10Kč/litr
    Spotřeba 8l (N95) vs. cca přůměr spotřeb 9l (E85 - mix 2:1) = 288Kč vs. 264Kč

    úspora 24Kč /100km = 240Kč /1000km = 1200kč / 5000km

    návratnost investice v mém případě byla 5000km
    další výdaje zatím nejsou. Až další výdaje budou, tak přidám zde do článku, zatím není co.


     

     

    Upravil: „Zhalud“ 3. 1. 2013, 11:37:32Upravil: „Zhalud“ 3. 1. 2013, 11:29:39Upravil: „Zhalud“ 3. 1. 2013, 11:28:38Upravil: „Zhalud“ 3. 1. 2013, 11:27:39Upravil: „Zhalud“ 3. 1. 2013, 11:18:43
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Jiří Cerný (Neregistrovaný)Datum: 3. 1. 2013, 20:25:03Jen takové upřesnění.Stechiometrický poměr je 14/1 takže jž z faktu ktery je výše popsaný, že se poměr vzduchu a paliva změnil na cca 9,7/1 logicky vyplívá,že jde do válce témeř o třetinu více paliva.Jak je tedy možné mít temeř stejnou spotřebu?Navíc vozidla která jsou od výrobce uzpůsobena pro spalování bioethanolu mají konstrukčně zcela jine palivové čarpadlo.Takže dochází k poměrne rychlé destrukci čerpadla.Proto myslím že ekonomický přínos bioethanolu není nic moc

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: pavel (Neregistrovaný)Datum: 19. 12. 2012, 18:29:39jezdim s jednotkou E85 v octavii-vymenil jsem svicky,palivovy filtr a vse je ok,spotreba je jen o litr vetsi-dle pocitace,E85 kupuju za 25kc. starty jsou do -5st na poprve ,, pod -5 a vic stupnu jsem nastartoval nekdy az na 2-3 start.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: donako (Neregistrovaný)Datum: 9. 11. 2012, 12:14:11Mám zakoupenou jednotku E85 – Eco Technology za 2700kč.Jsem s přestavbou velice spokojený.Mám auto Hyundai accent 2004 po vychytání a nastavení jednotky pro optimální spotřebu a výkon není žádný problém.Mám nastaveno studený start 40%,prodloužení vstřiku 16%.Startování zatím okolo 2 nad 0 je na první škrtnutí.Spotřeba se zvýšila o 1.5 litru což je dobré.Ale mám takovou zkušenost s kvalitou e85.U TANK ONO se mi 2x stalo že auto nechtělo do otáček a cukalo i vůně u studeného motoru byla ne lihová ale smrad jak po syntetickým ředidle. Po natankování u Wágnerová v Táboře vše v pořádku.Auto ani jednou necukne a jede za plynem.To znamená že není něco v pořádku.A ještě zajímavost,žádná výměna palivového filtru jenom jsem vyměnil svíčky Brisk LPG.Jinak jsem hodně spokojen.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 16. 10. 2012, 11:00:33

    Zdravím Vojto,

    sice jsi nenapsal značku vozu, motorizaci a zda máš upravenou "bohatost" na motoru (tím pádem se nedá na všechno odpovědět), ale zkusím odpovědět aspoň na některé tvé dotazy:


    1. Studené starty budou vždycky problém, tomu se nikdy neubráníš. Je to dáno vlastnostmi paliva, kde je výparnost je větší oproti benzínu, tzn. laicky řečeno, že se ve studeném motoru palivo špatně zapaluje. Proto jsou starty vždy delší než u N95.



    2. Benzinka ONO - mám takovou zkušenost, že jsem dával nižší poměr než jinde, protože mi přislo nějaké divné, to souhlasím (nevím, zda větší poměr vody - aby to pumpaři ošidili nebo jiný problém), ale mám zkušenost stejnou.



    3. Pokud ti motor škube a nemáš upravenou elektroniku pro spalování E85, tak je jasný, že ti svítí kontrolka a máš problémy. Ono totiž bez úpravy hladiny paliva lambda nedokáže dorovnat palivo a jedeš na chudou směs. Bez úpravy elektra nedoporučuju jezdit na čistý E85 (dejme tomu, dá se uvažovat o určitém poměru), nejenom vzhledem k destukci motoru ale i spotřeba ti vyleze po čase do takové výšky, kdy se cenová výhoda E85 smaže.

     

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Vojta (Neregistrovaný)Datum: 16. 10. 2012, 10:06:45Ahoj, jezdím už na E85 taky nějaký ten měsíc a chtěl bych se zeptat na následující,... Při studených startech mi auto dlouho nabíhá "točí" než se chytne, v jakém poměru je ideální případně tankovat aby s tímto nebyl problém ?? A druhá věc,.. u benzinek značky ONO mi jízda na čístý E85 dělá problém,.. auto sebou škube, svítí kontrolka motoru a není to nic moc dvakrát příjemného, u jiných benzínek jsem zatím nenašel problém,.. má s tím někdo zkušenosti ?

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Peter (Neregistrovaný)Datum: 6. 10. 2012, 19:03:29mám opel tigra 1.4 16V a dal som sa na etanol.najprv som jazdil s pomerom 1:1 a skusil som natankovat aj čisty etanol.trocha horšie štarty kolisanie otačok, ale to prikladám hlavne EGR ventilu a sytiču.výkon motora je cititeľne vyšší.akcelracia je lepšia..spotreba skoro rovnaka, možno troška vyššia.preto som si teraz zadovážil aj riadiacu jednotku na ten E85.a teraz to testujem, upravujem skušam..okr.bieleho dymu pri zimnom motore nemám problem.

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Vojtěch (Neregistrovaný)Datum: 4. 9. 2012, 18:13:14Dobrý den,

    na biolíh jezdím v taxislužbě i s osobním vozem TZ Mercedes S124 a CLK.

    1.Positiva:
    levnějšíprovoz na nádrži zhruba o 740Kč po přestavbě za cca 6000Kč.

    2.Negativa
    { br}častějšíměnění oleje a filtrů

    cca po 16tis km mi odešlo čerpadlo bosh cca 2700Kč.Chyba je to moje, poněvadž jsem nepřidával žádné přísady a jezdil na čistý biolíh.

    Spotřeba stoupla cca o 15%

    závěr:Nejlepší je kombinovat biolíh s benzínem, poněvadž u CLK jezdím bez přestavby, tak mohu zhodnotit že spotřeba nestoupla a hlavně na dálkových trasách je úspora výrazná.Čistý biolíh sebou nese rizika, ale ve finále zjistíte, že vám v peněžence peníze přibývají.

    Doporučení 80%

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 3. 7. 2012, 10:00:09Upraveno: 3. 7. 2012, 10:06:22

    Ahoj Ozzy.
    Předpokládám, že jsi si přečetl celý článek, který jsem psal (http://www.italpower.cz/cs/clanky/motor/ethanol-e85---zkusenosti-famy-rady)

    Jde o to, že stoichiometrický poměr je 9.765 (jak se píše v članku) oproti Naturalu, kde je nastaven na 14.7, z čehož plyne při standardním nastavení elektroniky "chudá směs". Chudá směs (malý poměr pohonné hmoty oproti kyslíku) = fouklé těsnění pod hlavou, možnost podpálených ventilů, teoreticky i zničení pístu. E85 vyžaduje vzhledem ke své "stavbě" vetší poměr než N95.
    Proto spousta lidí na E85 nadává, že jim to zničilo motor i když si to vlastně udělali sami svou neznalosti.
    Ona je totiž problematika stožitejší, než se zdá, protože správně byl se měl u částečně upravit přestih, aby bylo dosáhnuto optimálního spalování.

    Ale odpověd na to, co se ptáš:
    Smysl to podle mě moc pro obyčejné starší motory  nemá, protože elektronika si sama o sobě ideálně s tímto palivem neporadí. Pak nastupuje odladění - palivo, předstih (tím myslím doopravdy odladění znalcem, nejenom protažení doby vstřiku za 5tis. Kč), ale stále budou následující negativa:

    1. Negativa v tom, že E85 na sebe váže vodu. Jelikož ses v ČR, tak nekteří pumpaři mohou říznou E85 vodou (ať chtěně ... nebo nechtěně - dobou, než se prodá palivo) pro větší zisk.
    Stane se ti, že budeš u pump kolikrát koukat, že jedou to jede dobře, ale pak koupíš shit a budeš zklamanej.
    2. Studené starty mohou být nepřítelem - hlavně při delším stání (už i jednotky dní) + zima.


    Osobně bych investoval raději do LPG při tvém počtu kilometrů, kde máš při dnešní 50procentní úspoře za kilometr ... roční návratnost.

    P.S: pokud by jsi chtěl experimentovat, tak poměr 2:1 (N95:E85) Marea na sériové elektronice MAREA unese, ale jak jsem psal výše - pokud nechčeš být nastvaný vyšší spotřebou, negativním chováním motoru a teoreticky poruchami, je třeba odladit motor ideálně dle paliva - proto toto neber jako směrodatný návod, že na tento poměr bude jezdít desítky tisíc kilometrů bez odladění!

    A poslední ke gumovým hadičkám. Jezdím na E85 na FIAT UNO 1,3Turbo, mám 25 starý hadice a nic mě neprasklo v souvislosti s E85. Každá hadička stářím odejde a E85 má vliv pouze takový, že rozpouští (a váže na sebe) nečistoty, které N95 nedokáže "vyčistit". Proto kdybych vzal teoreticky hadicku, která je uvnitř usazená a díky tomu "drží pohromadě", tak pak po vyčistění palivové soustavy E85 by mohlo nastat zmíněné prolínání hadičky. Ale jak sám citíš, taková hadička už je dávno poškozená a musela by se vyměnit dřív nebo později.  E85 v podstatě odhalí problém dřív :) 

    E85 je hlavně vytvořená kvůli ekologii, to měj pořád na paměti. Všechno, co souvisí s ekologií je pro ideální chod a výkon motoru špatně (katalyzátor, LONG LIFE oleje apod.). E85 je zajímavé palivo (má positiva ve větším výparném teplu - menší zátěž motoru ve spalovacím prostoru, udržování palivové soustavy v čistotě a díky neplacení daně v litru PHM i cenové), ale je nutné doopravdy odladit pořádně!
     

    Upravil: „Zhalud“ 3. 7. 2012, 10:06:22
    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: OZZY (Neregistrovaný)Datum: 3. 7. 2012, 09:13:27Chtěl bych se zeptat: Má to pro mě vůbec nejaký význam?

    Mám Fiat Marea 1.8 16V r.v 1996 uvažuji o přechodu na E85 ročně najedu cca 30 OOO km co jsem se dočetl v recenzích tak mám trochu obavy z podpalování ventilů a pálení pístů jako i naleptávání hadiček (to jsem vyčetl jako negativa) jsem v tomto oboru naprostý laik a tahle stránka se mi jeví celkem seriozní tudíž seriozní odpověď také očekávám :) Díky s pozdravem Ozzy

    RE: Ethanol (E85) - zkušenosti, fámy, rady

    Vložil: Zhalud (moderátor)Datum: 6. 4. 2012, 19:01:38

    Akutální cena E85 (duben - Brno) = 27.30Kč

    Fiat Uno 1,4 Turbo Racing
    Nový příspěvek
    Jméno: *
    email: *
    Předmět: *
       
    Text: *  
       
    Kontrolní kód: Kontrolní kód
    Opište kontrolní kód: *
       
    Upozorňujeme všechny účastníky diskuzí, že příspěvky obsahující vulgární výrazy, reklamu na konkurenci, či inzerci na prodej vlastních komponent budou smazány. Prosíme, pište příspěvky k tématu, aby byla diskuze přínosná ostatním. Spamování v diskuzi bude bodově penalizováno a příspěvky budou smazány.
       
    Stránky:12
     

    Copyright (C) 2011 italpower.cz, Všechna práva vyhrazena.

    webdesign web-systemy.net | webhosting 1hosting.cz | Publikační systém QuickWEB CMS | Mapa webu (sitemap) | Bazar Fiat | Tepelná čerpadla | Vložit inzerát ZDARMA