Reálné kilometry vs. stočené kilometry

Napsal: Martin Hanus, dne: 17. 8. 2011. 19:59, poslední aktualizace: 24. 1. 2013. 16:46
Toto téma bude určitě zajímat hodně potencionálních kupců italských vozů, potažmo i vlastníků. Zkusím podat svůj osobní pohled na věc, podložených léty zkušeností.

Porovnání s cizími státy ..

 
Česká republika se bohužel řadí mezi státy, kde poctivost prodejců nepatří zrovna mezi standardní jev. Vstříc jim vychází dnešní legislativa, která tyto nepoctivé prodejce nijak extra netrestá. Proto jsme oproti ostatním okolním státům, zemí, kde už v podstatě nekoupíte automobil s reálně ujetými kilometry. Byla již spousta pokusů o nápravu ze strany politiků, ale zatím bez výsledku. Budeme ale věřit, že se situace změní. Ale zpět k tachometru.
  

15let a 120tis.km? ….

 
Základním tahákem, pro pokud možno přesné kilometry, je dobrá jako první tato poučka. Uvedu příklad:

 

  • Pokud budu mít auto stáří 15 let a ujetých 120tis.km (jak je dnes populární), tak se chce zamyslet nad tím, zda je vůbec tento údaj vzhledem ke stáří relevantní. Pokud bych tento příklad bral opravdu reálně, tak zmiňovaný vůz by musel ujet 8tis.km každý rok (ale opravdu každý), což znamená cca 600km měsíčně. Pokud se nad tím zamyslíte, tak je tento údaj sám o sobě divný. To už více najezdí víkendoví řidiči jezdící jen na nákup do Kauflandu a na hřbitov.
  • Standardním průměrem ujetých kilometrů je 15tis.km ročně, což v daném příkladu máme 225tis.km. za 15let.
 
Bohužel český člověk je takový, že ho stále ve většině případů zajímá údaj tachometru a je to i jeden z faktorů, který bere reálně v potaz. Když postavíte vedle sebe dva identické vozy, jeden s 380tis. km a druhý se 120tis.km, tak se 120tis.km se prodá okamžitě a u vozu s 380tis.km bude každý spekulovat.
  

Zvuk motoru….

 
Toto je asi nejlepší, co člověk může udělat. Při koupi auta stačí říct majiteli, ať nechá auto v době Vašeho příjezdu studené. Po příjezdu si necháte vůz nastartovat a zahřát na provozní teplotu. Uslyšíte díky tomu motor v celém spektru teplot. Poté se projedete a budete sledovat motor, jak se chová – jak plní turbo, zda motor není extrémně hlučný nebo v něm něco neklepe.
  

Technický průkaz a údaje v něm …

 

Je dobré se dále při kontrole podívat, jaký byl předchozí majitel (majitelé), zda třeba auto nebylo vedeno na IČO. To bylo poté znamenalo, že bylo ježděno jako firemní a určitě kilometry na tachometru naskakovaly zvesela ve stovkových hodnotách. Není možné, aby takové auto mělo najeto 8tis. kilometrů ročně lineárně po celou dobu jeho stáří.
 
  

Motory a jejich objemy ….

 
Poslední radou, která Vám může pomoci, je výběr objemu motoru. Velko-objemové motory přirozeně lépe snášejí větší kilometrovou zátěž, nemusí se tolik vytáčet, konstrukčně jsou více naddimenzované, proto je dobré přihlédnout i této nápovědě.

 

Vstoupit do diskuse
 

Copyright (C) 2011 italpower.cz, Všechna práva vyhrazena.

webdesign web-systemy.net | webhosting 1hosting.cz | Publikační systém QuickWEB CMS | Mapa webu (sitemap) | Bazar Fiat | Tepelná čerpadla | Vložit inzerát ZDARMA